czwartek, 20 sierpnia 2015

Joanna by Krawal

Joanna od Krawala


Joanna by Krawal


Przedstawiam Wam tzw. polską Barbie, przy której wszelkie Lizy i Agaty mogą się schować głęboko w szafie i więcej nie wychodzić. Piękna, solidnie wykonana i przede wszystkim zrodzona w polskiej firmie z tradycjami- w krakowskim Krawalu.


Lalkę wyciągnęłam za włosy z pokaźnej torby pluszaków, w której wg. sprzedawcy nie miało być żadnych lalek- oszukaniec! Gdy ujrzałam twarz Joanny, serce zabiło mi mocniej. Szybki look na plecy- jeeeest! Oryginalne logo Krawala! Mam swoją Joannę!



Joanna by Krawal

Proszę bardzo- niezbity dowód!


Joanna by Krawal


Lalki Joanny Krawal produkował jakąś dekadę (z okładem) temu- dokładnych informacji na ten temat niestety nie posiadam. Wiadome na pewno jest jednak to, że lalka sama w sobie na rynku się nie przyjęła. Pewnie zdmuchnęły ją z pantałyku Barbie i inne barbiopodobne. Być może to była kwestia ceny, a może po prostu nie spodobała się dzieciom mało wyrazista twarz lalki i taki może leciutki powiew PRLu (ale to już rodzicom).


Zdjęcia Joann pobrane z mało aktywnej już strony Krawala:


Joanna by Krawal [source]


Joanna dolls by Krawal [source]


Joanny były malowane ręcznie, więc buzie lalek mogą się różnić, choć z zasady powinny być jednakowe. Moja lalka miała ogromne szczęście trafić w ręce utalentowanej i skupionej na swojej pracy osoby.



Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Niestety widoczna na zdjęciu suknia nie jest oryginalnym strojem lalki, ale trzyma fason.



Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Joanna by Krawal


Jakby komuś zbywała jakaś Joanna, to proszę o kontakt, chętnie przygarnę!

15 komentarzy:

  1. Fantastyczna, gratuluję :-) Ma bardzo przyjemną buzię, szkoda, że nie przetrwała. Zawsze to polska lalka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna.
    Makijaż ma naprawdę wyjątkowy. Niejednokrotnie widziałam zdjęcia tych lalek i zawsze coś było nie tak, a to miały zeza, a to oko jedno wyżej drugie niżej, a to usta krzywo, a ta jest dziełem sztuki.
    Ktoś musiał mieć i talent i przykładał się bardzo do swojej pracy.
    No i jakie długie włosy, aż dziw że się uchowały w oryginale.

    Gratuluję, jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
  3. A więc to jest ta słynna Joanna! :-) Potwierdziły się moje podejrzenia że te bezowate suknie to właśnie od niej, mogę którąś sprezentowac Twojej Asi, jeśli chcesz :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Buźka wyjątkowo urocza, ale tych włosków to jej nieco poskąpili... ale i tak mi się podoba, z pewnością ma swój urok, no i unikat, vintage :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna!!! bardzo udany egzemplaż!Te oczy urzekają! a usta jak ładnie namalowane!

    OdpowiedzUsuń
  6. piękna ! miałaś farta :D Nie dziwię się dlaczego serce ci zabiło :D Mam swój egzemplarza a i tak zazdroszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdecznie gratuluję!! To prześliczna lalka, bardzo podoba mi się jej twarz ... recznie malowany makijaż ... lalka niewątpliwe ma coś w sobie <3 szkoda, że Polska firma nie przebiła się i wyparł ją amerykanski ... plastik :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem szczęśliwą posiadaczką jednej:) Bardzo ją lubię choć ma swoje braki, ale jest taka nasza:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ Ona ma uroczą twarz, nie wiem, co mogłoby się nie podobać!
    po wspomnieniu o PRL - dojrzałam podobieństwo do słynnej blond
    spikerki, dłuuugo pokazującej się z okienka ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie osobiście bardzo się podoba! Jej twarzyczka jest piękna! Ma śliczne oczy! Naprawdę fantastyczna Joanna!

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowita jest, piękny makijaż i polska!!! Super dobrałaś jej sukienkę. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Buzia Twojej to majstersztyk w porównaniu do buzi Joanny, którą ja miałam :-) To kawałek historii polskiego lalkarstwa, niestety zapomniany. Jestem ciekawa, czy w fabryce Krawala są jeszcze jakieś starsze lalki, jak Joanny... Kiedyś pisałam do nich maila, ale odpowiedzieli mi krótko, że już ich nie sprzedają...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ładnie wymalowana sztuka, fakt, ale i tak jest dość... specyficzna w porównaniu z rówieśnymi baśkowymi. Nie dziwi mnie, że nie zażarła wśród dzieci, chyba tylko takich łowców ciekawostek jak my zbieracze może uwieść swoim retro urokiem ;D Może gdyby dostała jakieś fajniejsze ubranka...

    OdpowiedzUsuń
  14. Twarz śliczna, ale ten rerot straszny, badziewny :-(

    OdpowiedzUsuń
  15. Tomasz T to są oryginalne włosy Joanny, nie reroot.

    OdpowiedzUsuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu