czwartek, 13 sierpnia 2015

Akcja identyfikacja

Akcja Identyfikacja


Akcja Identyfikacja


Co jakiś czas otrzymuję od Was maile z prośbami o identyfikacje lalek. Najczęściej dotyczą one lalek z dzieciństwa, z czym wiążą się ogromne sentymenty, a radość z rozszyfrowania ich tożsamości jest przeogromna. Zdarzają się także pytania o lalki kupione niedawno- czy to przez Internet, czy na pchlim targu. Plastikowe delikwentki są czasem w lepszym, czasem w gorszym stanie; są nagie, bądź posiadają tylko elementy oryginalnego stroju. Ba, żeby było trudniej, bywa, że lalki posiadają podmienione ciało bądź mylące detale, takie jak zmieniona biżuteria itd. Niezależnie jednak od stopnia trudności dochodzenia, uwielbiam bawić się w lalkowego detektywa.


I właśnie dlatego postanowiłam stworzyć na blogu nowy kącik: "Akcja Identyfikacja". Jeśli ktoś z Was będzie potrzebował pomocy, zachęcam do przesyłania zdjęć (adres mailowy). Tam, gdzie ja zawiodę, na pewno doradzą moi koledzy po fachu. Żadna lalka nie pozostanie bezimienna!


A na pierwszy ogień idzie pytanie od pani Gabi M.


Witam,
Mam problem z identyfikacją lalki. Dostałam ją między 1990-1992, rodzice przywieźli z Holandii.
Lalka bardzo intensywnie pachniała owocami, do dziś nawet czuć zapach. W załączeniu przesyłam zdjęcia. Lala w oryginalnym ubranku. Brak plastikowego kapelusza w kształcie torciki z jagodami. Może Pani ma jakieś pomysły? :)
Pozdrawiam
G. M.


Załączone zdjęcia:









Rozwiązanie:

To lalka z drugiej serii Cherry Merry Muffin- Greta Grape, wyprodukowanej w 1989 roku.


Cherry Merry Muffin dolls 1989 [source]


Greta Grape 1989 [source]


8 komentarzy:

  1. Wspaniały pomysł, a laleczka śliczna ;) sama mam jedną Stacie z różowymi kolczykami której nie potrafię rozpoznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł:) może i ja też skorzystam, a co!
    już śle maila z małym pytankiem.:)
    Pozdawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. o jej! Bardzo dobry pomysł!!! Świetnie!!! I gratuluję rozwiązania zagdaki lalkowej tożasmości! Brawo

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny pomysł! To wspaniałe. że chcesz pomagać w identyfikacji lalek innym, mnie kiedyś mało interesowało jak się nazywała i wyglądała oryginalnie dana lalka, ale im dalej w las, tym bardziej chce się wiedzieć, co to za drzewa:D

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo, mam taką uroczą mufinkę ;)
    Zbieraczka mi podarowała, znając
    me upodobanie do takich niuń :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł! Muszę ci coś podesłać ;-) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. i również mi się przydał ten post! kupiłem tą ślicznotkę i jej koleżankę w SH ;D i tak mi się zdawało właśnie że jakoś pachnie!

    OdpowiedzUsuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu