niedziela, 4 maja 2014

Fabulous Fur Barbie 1983 i inne błękitne damy

Fabulous Fur Barbie 1983 i inne błękitne damy


Fabulous Fur Barbie 1983


O Fabulous Fur Barbie właściwie już było. Było i nie było... Lalka trafiła mi się swego czasu wielkim fartem w zakupionym zestawie starszych basiek od jednej z użytkowniczek DollPlazy, i mimo swojej sporej wartości kolekcjonerskiej, nie potrafiłam się kompletnie do niej przekonać. Niby była ładna, niezniszczona itd... ale coś mi kompletnie nie grało. Całe szczęście znalazł się ktoś, kto docenił w pełni walory lalki i obdarzył nie tylko całym swoim sercem kolekcjonera, ale i nową, specjalnie na tę okazję szytą, garderobą. Mowa o Aidzie :) Pięknie odrestaurowaną Fabkę możecie popodziwiać tutaj.


Fabulous Fur Barbie 1983


A jakim cudem, Fabulous Fur znów pojawiła się w moim zbiorze? Daję głowę, że nie wiem! Normalnie przypadek! Szukając informacji o zupełnie innych lalkach, trafiłam na angielską ofertę wyprzedażową starych lalek z kolekcji. Wśród nich była Fabka. Do tamtej chwili wydawało mi się, że temat Fabulous Fur jest już dla mnie zamknięty, ale gdy zobaczyłam buziaka lalki, z tym jej odpryskiem farby na zębach, który przypominał ziejący brak czwórki w górnej szufladzie, zapragnęłam ją mieć dla siebie. To tak samo, jak z moją Dream Glow Barbie z krzywo pomalowanymi ustami. Lalki z małymi defektami, nadającymi im nieco zmieniony wygląd, stają się często moimi oczkami w głowie- właśnie ze względu na swoją nietypowość.



Fabulous Fur Barbie 1983


"Nowa" Fabulous jest lalką używaną, ale w stanie bardzo dobrym. Posiada swój niebieski kostium z połyskującym pasem i gęste białe futerko. Brakuje w nim jedynie przypinanych na rzepy rękawów. Buty zostały podmienione- w oryginale są to granatowe klapeczki.


Dwie cechy lalki są absolutnie niepowtarzalne- dzięki czemu nawet golutką i po przejściach da radę jednoznacznie zidentyfikować. To charakterystyczny malunek oczu oraz kolor włosów.



Fabulous Fur Barbie 1983 & Dream Date P.J. 1982



Tak ciemny kolor (blond) włosów pojawił się u Barbie tylko raz (nie liczę lalek z różnego rodzaju balejażami, jak np. Angel Face). Ma go również Dream Time P.J. oraz niektóre mamusie z serii  Heart Family.



Fabulous Fur Barbie 1983 & Dream Date P.J. 1982


W przypadku widocznych na zdjęciu lalek, użyty został identyczny kolor saranu.


Na koniec, w ramach wisienki pokażę Wam jeszcze jeden ewenement. Oto dwie lalki Magic Moves.



Magic Moves Barbies 1985: Philippines & Taiwan


Jedna lalka, dwa kraje produkcji... Wydanie filipińskie przyjechało do mnie od niezastąpionej pani Gabrysi.



Fabulous Fur Barbie 1983 & Magic Moves Barbie 1985 & Dream Date P.J. 1982




12 komentarzy:

  1. Barbie z lat osiemdziesiątych są takie śliczne! Przepiękne twarzyczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ta lalka. Jej kolor włosów sprawia, że wyróżnia się pozytywnie na tle platynowych blondynek. I jej dołeczek koło ust jest jakiś wyrazistszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och jakie cudowności dzisiaj! Dla mnie Fabulous Fur jest z różnych powodów lalką szczególną. Jedną z tych naj naj naj ulubionych. W ogóle ten wpis należy do samych moich ulubienic. Filipińska Magic Moves to bogini ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze że mam te lalki bo bym dosłownie zdechła z zazdrości. Wszystkie piękne, Fabulous jest moją faworytką :-) Cudowności :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te Magic Moves wyglądają jak Fashion Play! Nie mogę się nadziwić. A PJ w ogóle mi się podoba najbardziej ze wszystkich ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziewczyny razem wyglądają, jak girlsband :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają jak dopiero wyjęte z pudełka, idealne. P.J. jest jak marzenie....już się rozpływam;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Te piękne, niebieskie oczy są po prostu cudne! I włosy i cała buzia! Śliczności! Dopełnieniem całości jest kapitalne, białe futro! Dla mnie -bomba!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczy mi wyszły z podziwu, a szczena na podłodze leży, cudownie się prezentują razem, dla mnie absolutnie przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna Barbie, o P.J. to nawet już nie wspominam... Obie mają cudny kolor włosów :)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu