sobota, 4 stycznia 2014

Diana- Set of 2 dolls 1989

Diana- Set of 2 dolls 1989


Diana from Diana Set of 2 dolls 1989 fot. Madzia



Dzisiejszy wpis powstał dzięki p. Madzi z Małopolski, która zidentyfikowała moje Diany i wskazała wszystkie elementy stroju obu dziewcząt. Tak, jak z brunetką, udało mi się prawie w 100%, tak z blondynką kompletnie nie trafiłam. Może dlatego, że byłam święcie przekonana, że obie lalki, skoro pochodzą z jednego zestawu, powinny być odziane w podobnym stylu, a tu nie...


Pani Madzia trafiwszy na mój blog i wpisy tyczące się Dian (tu i tu) postanowiła sprostować kilka rzeczy i podzielić swoją wiedzą na ich temat.


Mam dwie Diany z dzieciństwa (z około 1989), które z tego co pamiętam były w komplecie. Jedna ciemnowłosa, brązowa, kręcona fryzura. Druga blondynka, siwy blond, taka sama fryzura co tamta, kręcona. Jedna z nich (ciemnowłosa) miała praktycznie ten strój co Twoja, bolerko o takim kroju (może materiał był ciut inny, ale podobny), tę właśnie sukienkę (mam ją po dziś dzień), koronkowe rajstopki (które uwielbiałam) oraz wysokie, sznurowane, plastikowe buty. Druga (ta blond) miała legginsy udające jeansy, bluzę z nadrukiem misia w samochodzie (z rejestracją 1989) oraz identyczne buty co siostra, plastikowe, wysokie, sznurowane. Lalki mam po dziś dzień, choć stroje zachowały się częściowo, ale dobrze pamiętam jak wyglądały, a ta ciemnowłosa odziana w ubranie w zasadzie takie jak Twoja lalka


Kiedy przeczytałam tę wypowiedź, zapaliła mi się żarówka w głowie... Hm... przypomniało mi się, że w zestawie lalek, który kupiłam wraz z Dianami, jedna miała na sobie niebieskie, mocno przetarte niebieskie legginsy, zaś w dodatkowych ubrankach znajdowała się nieco dziwaczna kolorowa bluza z jakaś postacią. Czyżby?! Kozaczki również były w liczbie dwóch par, czyli po jednej na każdą z Dian! Jako, że pani Madzia wciąż posiada swoje lalki, poprosiłam o zrobienie im zdjęć. Chwilę później, zdjęcia pojawiły się w mojej skrzynce mailowej :)



Diana dolls from Diana Set of 2 dolls 1989 fot. Madzia



Diana from Diana Set of 2 dolls 1989 fot. Madzia



Diana from Diana Set of 2 dolls 1989 fot. Madzia


Diana dolls from Diana Set of 2 dolls 1989 fot. Madzia


Pani Madziu, raz jeszcze dziękuję za wspaniałe zdjęcia i za zgodę na ich publikację!


Zobaczywszy fotki, byłam już całkowicie pewna, że posiadam dokładnie tę samą parę lalek! Wiedziałam też, że gdzieś na dnie pudła z ubrankami, muszą znajdować się brakujące elementy stroju obu lalek. Nie tylko znalazłam kompletne ubranko blondynki, ale i złoty pasek brunetki! Proszę bardzo- tak wyglądają moje kompletne panie:



Diana dolls from Diana Set of 2 dolls 1989
 

Diana dolls from Diana Set of 2 dolls 1989


Diana dolls from Diana Set of 2 dolls 1989


Diana dolls from Diana Set of 2 dolls 1989



Diana dolls from Diana Set of 2 dolls 1989



Bardzo się cieszę ze skompletowania ubranek i wciąż mnie bawi, że miałam wszystkie najważniejsze elementy nawet o tym nie wiedząc! Raz jeszcze dziękuję pani Madzi, Pazurkovej i wszystkim osobom, które podzieliły się swoimi wspomnieniami na temat Dian.

 ...

 
Chciałabym zachęcić wszystkich tych, którzy mają lalki (nie tylko Diany), lub wspomnienia o nich, a nie prowadzą swoich blogów, czy galerii, do dzielenia się wiedzą i zdjęciami. Z dużą przyjemnością udostępnię miejsce na moim blogu :)


22 komentarze:

  1. Gratuluję! Piękne dziewczyny!
    Teraz ja zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak ! Gratulacje - bardzo mi się podobają i ... znowu krok do przodu w mojej lalkowej wiedzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super Ci te dziewoje wyszły. Stan prawie nówka-sztuka :). (Magda)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Masz ogromny wkład w szerzenie wiedzy na temat Dian! Co do moich egzemplarzy, to ich dobry stan to zasługa osoby, u których przeleżały wiele lat. Wszyscy wiedzą, że włosy tych lalek to koszmar i niszczeją od samego patrzenia.

      Usuń
  4. Fajne te Twoje dziewczyny. Kolejne Skarby!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy w życiu nie wpadłabym na pomysł że te dwie damy pochodzą z jednego zestawu. Toż one są jak ogień i woda - i nawet ubrania mają skrajnie różne. A jednak na świecie dzieją się cuda - nie dość że los je połączył w paczce, to jeszcze zachowały swoje oryginalne ubranka i buty. To jakiś niesamowity fart!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja spaskudziłam swoje Diany. Padły ofiarami eksperymentów rerootowych i teraz jedna ma włosy nitkowe a druga włóczkowe - żeby pokazywać zbyt brzydkie, ale na opitolenie i robotę od nowa to jednak nie dość brzydkie są.
    Też mam taką parę - identyczne makijaże, ale przybyły osobno więc szanse na to, że pochodzą z jednego zestawu są minimalne.
    Chociaż kurcze ta sukienka kołacze mi się w głowie, odrzuciłam gdzieś uznawszy, że to spaskudzony strój syrenki...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ się panienki odszczurzyły ślicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale lalki p. Madzi to nie moje ;) Ja mam swoje, a p. Madzia swoje :)

      Usuń
  8. Twoje są ze zdjęć z podpisem? Ładnie układają im się grzyweczki... eh.. siostry ... siostry nawet gdy różne tyle w nich podobieństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. That's fun that you have now completed the dolls clothes with the help from a friend. You had the clothes the entire time! That's great!

    OdpowiedzUsuń
  10. No popatrz! Tyle czasu mam taki sweterek "w misia" i nie wiedziałam, że to oryginalny cuch od Diany! Teraz będę go traktować z większym szacunkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lata 80. po prostu wypływają z tych ciuchów każdym możliwym otworem XD I prawdę mówiąc... lubię to!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak sobie patrzę na te Diany i myślę, że mogą nastręczać ogromnych kłopotów identyfikacyjnych jeżeli kupi się lalkę bez ubranek. Mam Dianę blondynkę w czerwo-białym dresie, która ma makijaż dokładnie taki sam jak Twoja blondynka - trzy niebieskie rzęski u dołu, seledynowy cień na powiekach, fiołkowa tęczówka. Zaczynam podejrzewać, że Diany miały tylko dwa rodzaje makijażu, jeden dla wszystkich blondynek, drugi dla wszystkich brunetek...

    OdpowiedzUsuń
  13. Włosy jak marzenie :) cała reszta też...aż się rozpłynęłam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Diany wyglądają SUPER!
    Mam u siebie brunetkę w identycznym stroju (brakuje tylko paska) ale z zestawu z dodatkowymi ubrankami i akcesoriami. Zachowała mi się biała sukienka w czerwone kropki, niebieska, ortalionowa sukienka w stylu marynarskim i ortalionowy, brązowawy płaszczyk przeciwdeszczowy z osobnym nakryciem głowy. W skład dodatków wchodziły m.in. buty, wieszaki, akcesoria sportowe, walizeczki, gramofon, gitara, radio. Niestety stan ubranek i dodatków nie jest zachwycający, a Diana nie ma już oryginalnych włosów, ale z chęcią podzielę się zdjęciami :) Mam też drugą Dianę, która była blondynką z niebieskimi oczami i prawdziwymi rzęsami. Ubrana była w czarne legginsy, czarną bluzkę bez rękawków (ala golf), błyszczący żakiecik w kolorze czarno-różowym (bardziej fuksja), tiulową czarną spódniczkę w białe kropki i srebrne szpilki. We włosach miała jasnofioletową kokardę w srebrne kropki, a jako dodatki walkman'a oraz gitarę (nie pamiętam czy coś jeszcze) :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW! Już sam opis brzmi szałowo! :D Dziękuję! Skontaktuj się, proszę, ze mną na maila- jest u góry w zakładce "About Me".

      Usuń
  15. Dla zainteresowanych jeszcze pogląd jak inne w miarę oryginalne Diany wyglądały:
    https://dollsecondhand.wordpress.com/2012/06/20/o-tym-ze-lalki-lubia-byc-kupowane-parami/

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja Diana miała brązowe włosy i byla ubrana w spodnie w drobniutkie paseczki w kolorze szarym, turkusowa bluzkę ze wstawka na biuście różowa w białe kropki i do tego miala kurtkę taka sama jak spodnie oraz rozowe buty i torbe podrożną. Chciałabym taką znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
  17. O takiej jeszcze nie słyszałam. Brzmi interesująco! Trzymam kciuki, żeby udało Ci się ją jeszcze kiedyś złapać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne Diany! Mój zestaw lalek składał się z Diany z brązowymi włosami oraz Diany rudowłosej. Były ubrane w identyczne ubranka i buty. Drugi zestaw to Diankowa rodzinka: Diana i jej mąż oraz dwoje dzieci. Wszyscy ubrani w ciuszki imitujące dżins oraz sweterki w czerwono-białe paski. Oto zdjęcia:
    https://www.facebook.com/868659453158021/photos/a.920277261329573.1073741832.868659453158021/891524460871520/?type=3&theater
    https://www.facebook.com/868659453158021/photos/a.920277261329573.1073741832.868659453158021/920280251329274/?type=3&theater.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rewelacja!!! Czy mogłabym podpiąć Twoje zdjęcia do wpisu? Obawiam się, że linki mogą kiedyś wygasnąć, a szkoda tracić tak cenny materiał! Świetne lalki, a rodzinka po prostu wymiata :)))

      Usuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu