piątek, 23 sierpnia 2013

Petra by Shillman 1982

Petra by Shillman 1982


Petra by Shillman 1982


W 1982 roku Shillman wyprodukował krótką plażową seryjkę składająca się z trzech dziewcząt różniących się kolorem włosów i strojów: superplatynową blondi w błękicie, brunetkę w żółci i popielate coś w czerwieni. Wszystkie miały proste włosy do ramion, związane w kitkę.


Petra by Shillman 1982


Mimo, że to plażówki, każda lalka posiadała parę białych butków. Czegoś takiego nie widziałam nigdy u Mattela...


Petra by Shillman 1982


Shillmanowe Petry charakteryzowały się wydmuszkowym typem ciała, które nie miało możliwości zginania nóg ani rąk. Główka tradycyjnie osadzona została na kulistym bolcu.

Moja Peterka przeleżała długie lata w dość podłych warunkach, dlatego całe ciało, mimo wielokrotnego szorowania, moczenia i odplamiania nosi ślady wgryzionego głęboko w plastik brudu.
Strój i butki dopasowałam sama na podobieństwo oryginalnego.


Petra by Shillman 1982


Całe szczęście włosy zachowały dawny blask. A buzia, mimo "kurzego" spojrzenia bardzo mi się podoba.

19 komentarzy:

  1. Sympatyczna panienka. Jak oglądam u kogoś takie lalki brakuje mi odwiedzin na pchlich targach, które ostatnio dość rzadko odwiedzam a takich lalek jest tam od groma. Chyba muszę się w końcu wybrać ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak czytam takie wypowiedzi, to łapię doła. Skąd Wy bierzecie te giełdy, bazary itp miejsca? W mojej okolicy niczego takiego nie ma. Łażę po ciucholach i też pytam o lalki i ZAWSZE w odpowiedzi słyszę: "paaaani, zabawki są za drogie, dlatego nie bierzemy na sklep". No naprawdę załamać się można. A tę Petrę złapałam na Allegro. Musiałam spory zestaw podłych trupów kupić, żeby uratować tę jedną pannę...

      Usuń
  2. To jest czujne spojrzenie - na plaży należy zachować ostrożność
    - Mattelki plażowe mogą zainteresować się białymi bucikami....
    Bardzo ciekawa laleczka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ ona śliczna! Zakochałam się po prostu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja się cieszę, że ją masz! śliczna jest! urzeka delikatnością!

    OdpowiedzUsuń
  5. nie no,"kurze spojrzenie" mnie powaliło!! hahahha :) pięknie zachowany okaz!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ma bardzo ładną buzię. Patrzy tak ostrożnie i z ciekawością. Podoba mi się jej kostium. Uwielbiam ten krój ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawa jest, choć to spojrzenie ma dzikie, może przez intensywny kolor oczu, ale ogólnie robi dobre wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo wyjątkowa i śliczna. Kiedyś uwielbiałm Petry, fajnie że ją masz :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kojarzy mi się jeszcze kilka lalek innych firm z bardzo podobnymi buziakami. Trochę z nich złośnice - patrzą tak przejmująco i z lekką kpiną. To fajna odmiana od wiecznie uśmiechniętych i słodkich Barbiów i barbiopodobnych.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi się kojarzy z Tanyą od Cepiratti, sama mam podobną. Lubię to skromne malowanie buźki i wintażów, ma dużo uroku :-) A buciki do stroju kąpielowego... Pierwsze słyszę, Mattel powinien się dawno tego nauczyć... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest bardzo duże podobieństwo do Tanyi. Ja z kolei mam Karinę von Bush, która też posiada niemal identyczną buzię :)

      Usuń
  11. Hello from Spain: Beautiful doll. She looks like a lifeguard. I like the blue color of her eyes. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo sympatyczna. Ma śliczne oczęta. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna jest , teraz mam kolejny obiekt pożądania:)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu