środa, 9 stycznia 2013

Golden Dreams Barbie 1980: Philippines versus Taiwan


Golden Dreams Barbie 1980: Philippines versus Taiwan


Golden Dreams Barbie 1980 Taiwan


Dziś będzie to, co Lunarhy lubią najbardziej, czyli porównania! Zajmiemy się ponownie moją ukochaną Golden Dreams Barbie z 1980 roku, której poświęciłam obszerny wpis tutaj. Była ona jedną z pierwszych godnych Barbie, które trafiły do mojej kolekcji- po części fartem, po części przypadkiem i to jeszcze wtedy, kiedy nie do końca zdawałam sobie sprawę z jej wartości. Minął rok, a ja wciąż uważam ją za jedną z największych pereł mojej kolekcji. Jestem zakochana i długo mi nie przejdzie :)


Golden Dreams Barbie 1980


Jednakże lalka na zdjęciach powyżej, to nie jest moja stara Golden. To jej siostra bliźniaczka z Tajwanu, która dołączyła do wesołej gromadki zaledwie parę tygodni temu. Spójrzcie na te zdjęcie, na jednojajówki chyba nie wyglądają, nieprawdaż?..



Golden Dreams Barbie 1980: Philippines & Taiwan


Tak, bo moja pierwsza Goldenka, z lewej, pochodzi z Filipin i mimo widocznego podobieństwa z Tajwanką w malunku oczu i stroju, którego druga już nie posiada, lalki sprawiają wrażenie dziewcząt z dwóch różnych bajek!  Po pierwsze: kolor ciała. Filipinka jest bardzo blada i błyszczy lekko na buzi. Tajwanka zaś posiada odcień charakterystyczny dla pierwszych Super Starów- jest różowo-pomarańczowa i nie błyszczy się na twarzy. Największa różnicą jednak, której na zdjęciu nie zobaczycie, jest to, że Tajwanka posiada mechanizm, który wprawie główkę w ruch, gdy lalka "kroczy". Główka wtedy kręci się na lewo i prawo. Włosy u obu są podobne- saranowe w kolorze miodowego blondu, z jaśniejszymi pasemkami i wiązkami miedzianych drucików.


Golden Dreams Barbie 1980: Philippines & Taiwan


Jak już wspomniałam, moja nowa Goldenka z Tajwanu nie posiada swojego oryginalnego stroju, ale za to zachowały się u niej oryginalne kolczyki. I tu mamy znowu różnicę- u niej są one złote (ciemnożółte diamenciki, podobne, jak u starych Super Starów, np. Fashion Photo Barbie), kiedy u Filipinki są one standardowe białe!


Golden Dreams Barbie 1980 Taiwan


To niesamowite, jak potrafią różnić się między sobą niby te same lalki. Przegrzebałam Internet od góry do dołu i każde znalezione pudełko z lalką wygląda dokładnie tak samo- ta sama grafika, ten sam numer katalogowy i opis. Za to zawartość może się nieco różnić. Niektóre np zamiast złotych rękawków mają siateczkowe, kolczyki raz są złote, a raz białe. Różni się czasem układ włosów, czasem ułożenie gadgetów, nie mniej jednak nie znalazłam w tym żadnej powtarzalności, czegoś, co mogłoby wskazywać, z czego wynika różnica. Będę jednak dalej szukała, bo znając życie, odpowiedź znajduje się bliżej niż podejrzewam, a kiedy wreszcie będę wiedziała coś na 100%, wtedy znów pojawię się tu z moimi Goldenkami i będę się mądrzyła ;)


Dopisek z dnia 16.01.2013 

Z najnowszych moich badań, wynika, iż żadna wersja Golden Dream Barbie nie posiadała ruchomej główki, zaś nietypowe ciałko opisywanej Tajwanki należy tak naprawdę do Fashion Photo Barbie z 1977 roku.

28 komentarzy:

  1. Ja na swoją Golden czekam i czekam ;-) Ciekawe z jakiego kraju będzie pochodzić, może będziemy miały okazję porównać ;-) Bez wątpienia są to piękne i wyjątkowe lalki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się doczekać! Mam normalnie świra na tym punkcie! Każdą różniczkę będziesz musiała wyłożyć, żeby uśmierzyć mój głód wiedzy!

      Usuń
    2. Będzie trzeba pomyśleć. Szkoda że nie zrobiłam porównania pomiędzy Magic Curl a różniły się dość znacznie... Przyznam się szczerze i bez bicia że nawet nie zwróciłam uwagi na kraj pochodzenia...

      Usuń
    3. To wiesz, co? Ja cyknę zdjęcia i Ci je podeślę, żebyś mogła zestawić we wpisie :D Powiedz tylko, jakie mają być.

      Usuń
    4. Chyba zostawię to Tobie, ja z porównywaniem nie jestem taka perfekcyjna;-)

      Usuń
    5. Perfekcyjna, chyba żartujesz ;) Ja z przyjemnością u Ciebie podziwiałam porównania Pink & Pretty i Pretty Perfume :)

      Usuń
  2. Nio rzeczywiście się różnią, nie da się ukryć. Nikt ich za bliźnięta jednojajowe nie weźmie.
    Obie śliczne, każda na swój sposób :))) I fajne mają stroje.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, ale one różne... Ta z dzisiejszego wpisu podoba mi się bardziej, jest mniej pyzata, bardziej dziewczęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi się właśnie wydaje na odwrót, że to tamta pierwsza jest bardziej dziewczęca :D

      Usuń
  4. Hello from Spain: I like both. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  5. hej
    a mi się podobają obie panny , są śliczne .
    świetne zdjęcia
    pozdrawiam ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. też mam Golden Dream z Tajwanu, i jak widzę, miałam szczęście. Filipińska też jest śliczna, ale gdzie jej do Tajwańskiej! Ależ ona ma śliczne oczy, skośne, z wyraźną podwójną powieką. Przepiękna lalka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli większość osób tutaj ma Taiwankę. Hm...

      Usuń
  7. Podobają mi się ich oczy, bo są takie żywe.
    Uwielbiam takie porównawcze posty. Mnie zawsze trafiały się lalki z tego samego regionu produkcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, Króliku! Pewnie jeszcze nie raz będę robiła porównania :)

      Usuń
  8. Mnie się bardziej podoba Tajwanka, może dlatego, że bardziej przypomina mi moją? Muszę sprawdzić, skąd jest.
    Golden Dream jest jedną z piękniejszych Barbie i też ma wyjątkowe miejsce w moim sercu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, a ja właśnie kocham swoją Filipinkę. Może to dlatego, że przyjechała do mnie jako ta pierwsza? :)

      Usuń
  9. Barbioszka z Filipin ma głębsze spojrzenie, ale jej siostra - to figlarka. Ślipia się jej śmieją. Pewnie obmyśla, jak zabrać Filipince złotą kieckę i przetopić ją na złotą sztabkę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Golden Dreams Barbie- She's got the Billion Dollar Look" ;)

      Usuń
  10. Obie są obłędne!!!! Uwielbiam ten fenomen...takie same a jednak takie inne;)...piękne! Świetne te porównania naprawdę dużo dają...podglądaczom;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście, gdyby nie Ty, nigdy bym nawet tych lalek o pokrewieństwo nie podejrzewała! Oczywiście obie są piękne i bardzo się cieszę, że co dzień możesz na nich oko zawiesić w realu! Niech te złote vel słoneczne Barbie-ozłacają Twoje dni! pozdrawiam Gośka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym się wcześniej nie naoglądała w sieci zdjęć, to taka mądra bym nie była ;)

      Usuń
  12. Rzeczywiście są bardzo różne. Niemniej obie są przepiękne. :)

    OdpowiedzUsuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu

Archive