sobota, 8 grudnia 2012

Great Shape Barbie 1983

Great Shape Barbie 1983


Great Shape Barbie 1983


Z dzisiejszą pannicą miałam sporo problemów, jeśli chodzi o jej identyfikację. Trafiła do mnie naga,  w zestawie z innymi lalkami. Była i jest w zaskakująco dobrym stanie, jakby chwilę temu opuściła swoje pudełko, ale... kimże ona jest!?

Podpowiedzią były wyprostowane ręce- a więc jakaś może plażówka? Nie... zbyt jasna karnacja... A może?... Hm... Któregoś dnia spłynęła na mnie myśl, że może to być Great Shape Barbie. Zaczęłam porównywać z obrazkami znalezionymi w sieci i jeszcze bardziej denerwować, bo przy iluś wersjach Great Shape, żadna nie pasowała do mojej, aż znalazłam... Wygląda na to, że jest to wersja wydana na Meksyk! Znalazłam kilka fotek z lalką identyczną do mojej, która podpisana jest jako lalka wydana na rynek meksykański. Posiada co prawda na plecach sygnaturkę Mattela, ale bez informacji w jakim kraju została wyprodukowana. Chciałam sprawdzić na obrzeżu główki, wiecie, w jej głębi, ale tworzywo szyjki zaczęło się łamać i odpuściłam.


Great Shape Barbie 1983


Widoczny na lalce strój skompletowałam z tego, co już miałam. Kostium wpadł mi całkiem niedawno i wreszcie okazał się być przydatny, zaś jedyny pasiasty ocieplacz wpadł mi z dobry rok temu i tak się walał w pudle z lalkowymi gadgetami dla lalek, aż do dziś. Baletki pochodzą od jakiejś współczesnej baleriny. Powinny być różowe, ale to szczegół.


Great Shape Barbie 1983


I buźka Szejpki z bliska. Uwielbiam prostą grafikę jej oczu i skromny makijaż. W końcu zamierza się gimnastykować, a nie wdzięczyć na hucznym balu... to dopiero wieczorem i w innej kreacji ;)

Aktualizacja [2017]: lalka jest wersją "made in China" - mimo nietypowego malunku oczu, to żadna meksykanka :)  Znalazłam po paru latach kilka podobnych lalek i po konsultacji z innymi kolekcjonerami doszłam do wniosku, że to śliczna lalka, ale nie aż tak drogocenna, jak mi się wcześniej zdawało ;)


22 komentarze:

  1. Najbardziej podobają mi się właśnie lalki o takich oczach jak te prosty ale wyrazisty rysunek oka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc era pierwszych SuperStarów, to coś dla Ciebie :)

      Usuń
  2. Jest śliczna! Podoba mi się makijaż jej oka, nie ma tam żadnych zbędnych kolorów. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna jest! Taki oszczędny rysunek oka wygląda wspaniale u Barbie! Aż dziw, że jeszcze żadnej takiej nie mam... Chyba muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :3 Bardzo, ale to bardzo dobry i zacny pomysł!

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mamy identyczny gust, więc zupełnie mnie to nie dziwi :)

      Usuń
  5. jakiez ona ma włosy piękne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ jest piękna! tak naturalna i słodka, nie zmalowana, sam wdzięk po prostu!
    Przez Ciebie doszła mi lalka do wish list ! >.>

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz bardzo subtelny sposób fotografowania lalek.
    Mimo, że lalkę widziałem x-razy, dopiero teraz zauważyłem jak jasne ma włosy -no i fajnie, że udało się ją skompletować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Akurat moja wersja Great Shape ma tak jasne włosy. Inne mają różne tony blondu, nawet i ciemny słomkowy w przypadku lalek wydanych na Europę.

      Usuń
  8. Jeśli to wydanie meksykańskie, to masz białego kruka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, staram się być bardzo ostrożna z takimi rewelacjami, bo nie mam pudła od niej, ani żadnego 100% dowodu na jej pochodzenie, ale... no może, kto wie... a nóż?! :D

      Usuń
  9. Ciekawa laleczka- cieszę się- że ją masz! pozdrawiam, gosiaksz

    OdpowiedzUsuń
  10. hej
    krótko i na temat .... lalka jest świetna , ma styl , ładna buzia i oczęta .
    pozdrawiam ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda jakby pozowała do katalogu, aż dziw, że ma już tyle lat... Staruszka ale śliczna. Z resztą moje zdanie znasz, wystarczy jedna noga Superstara i mnie się już podoba... :D :D ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jedną nogę Superstara z 1977 na zbyciu ;)

      Usuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu