czwartek, 10 maja 2012

My First Barbie 1982

My First Barbie 1982


Ha, dopiero co opisywałam Baśkę My First z 1984 roku, wyrażając wielki podziw dla jej zaskakujących brwi, a tu już jej siostra (równie zaskakująca) puka do drzwi mojej szklanej gablotki! Podobna, acz inna. Zaledwie dwa lata starsza a różnic, mimo, iż na pierwszy rzut oka niedostrzegalne, jest od groma.



My First Barbie 1982 + My First Barbie 1984


Z prawej, jak widzicie, znajduje się młodsza z sióstr (pełny jej opis znajdziecie pod tym adresem: My First Barbie 1984). Posiada ona nieco bujniejsze i jaśniejsze w kolorze blond włosy, które układają się w intensywne fale i tworzą nad czołem zalotną grzywkę. Ma też jaśniejszą karnację skóry a w oczach, tzw. błysk umiejscowiony jest z lewej strony oka, kiedy u starszej Baśki, zlokalizowany jest w samym jego środeczku.



My First Barbie 1982


Większych różnic poza tym nie dostrzegam, poza jedną fundamentalną- otóż ciała obu sióstr są zupełnie inne. Zaledwie dwa lata starsza pannica, posiada jego starszy typ. Główka nałożona jest na sztywno wystający bolec z szyi, ramiona można spokojnie wyjąć z korpusu, jak u tańszych typów lalek, zaś wszelkie informacje na temat kraju produkcji itd można odczytać z tyłeczka, nie zaś z dolnej partii pleców, jak to u większości Barbie bywa. Stópki są kanciasto zakończone i mają ładnie wyodrębnione paluszki. Młodsza siostra ma już wersję zaokrągloną.



My First Barbie 1982


Chciałabym rzec, że moja dzisiejsza bohaterka wpisu nie posiada swojego oryginalnego ciuszka, który stanowi romantyczna, różowa kraciasta sukieneczka wykończona koronką (O taka), ale... mam inną oryginalną, której zdjęcie, nie moje zresztą, a zapożyczone, widnieje po lewej stronie ekranu. Jak widać, ubranko jest dedykowane właśnie My First Barbie i to ona występuje na opakowaniu, jako modelka :D Podobne buciki też bym znalazła, ale nie pomyślałam o tym będąc już w ferworze robienia zdjęć.



My Fisrt Barbie Fashion # 4868


Sukieneczka jest wielce romantyczna i przywodzi na myśl łubiankę z truskawkami, albo jeszcze lepiej- truskawki ze śmietaną i cukrem ^^ Różowa góra z falbanką i motyw truskawek u dołu. W pasie ciemnozielona tasiemka- jak listek truskawki. Jedyne, co mnie denerwuje to rodzaj materiału, kojarzący się mocno z ortalionem i niezupełnie spasowanie w talii. Kiecka jest za luźna. Należałoby przeszyć zatrzaski, co też planuję zrobić.


Spróbowałam moją Baśkę ucharakteryzować podobnie, jak modelkę ze zdjęcia, które umieszczone jest na opakowaniu ubranka i wyszło to o tak:



My First Barbie 1982


No, co? Też ma dwa kucyki z kokardami! Mogłabym jeszcze delikatnie podkręcić włosy, ale już nie chciałam męczyć mojej staruszki. Jakby nie patrzeć, to jedna z moich najstarszych rezydentek. Do kompletu brakuje mi jeszcze trzeciej siostry My First, najstarszej, bo z roku 1980- o tym samym rysunku oka. Tamta posiada żółty kostium z niebieskimi wykończeniami i jest najmniej romantyczna z tej trójcy, ale chyba najciekawsza.



My First Barbie 1984 + My First Barbie 1982


Miłego wieczoru! Jutro piątek! :D

12 komentarzy:

  1. Superstary są fajne, przerażają mnie jednak ich oczy, na zdjęciach widać je zawsze na pierwszym planie, takie jarzeniówki ;D
    Panna z kucykami podoba mi się bardziej, może dlatego, że wygląda na bardziej pyzatą ;)
    A 82 to dobry rocznik, mój rok produkcji ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. też zdecydowanie bardziej podoba mi się starsza:) - a sukienka- powiedziałabym - identyczna :) świetna robota! ...a jak to szyjesz- bo nie wygląda na ręczną robótkę ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie, nie, ja nie szyję! To ciuch oryginalny, zanabyty gdzieś dawno i teraz odrestaurowany. Niestety nie mam talentu do szycia :)

      Usuń
  3. Hello from Spain: I just discovered your blog and like you I started collectingBarbies in my adulthood. I have a blog that I invite you to visit:all4barbie.blogspot.com Congratulations on this post with these wonderful Barbies. Since I became a follower of your blog but I can not put my picture. Do not know how to get the picture. If you want to keep in touch.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi there! I'm so happy that people from around the world are guests on my blog! :D Good luck with Your collection! :D

      Usuń
  4. Jej ^^. Piękne :). Gratuluję aż dwóch ;). Fajny blog. Dodałem go do obserwowanych i zapraszam na mojego : http://lalkawdomku.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czeeeeść! Siostrzyczki dziękują za komplement! Parzę tylko herbatę i lecę przeglądać Twój blog :D

      Usuń
  5. Mimo ogólnego wrażenia, że lalki te wytrzeszczają oczy, mnie się obe bardzo podobają! Gratuluję posiadania aż dwóch! :D
    Moja nieszczęśnica jakoś nie może doczekać się publikacji na swój temat, a jest ze mną już jakiś czas... :p
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda panna zasługuje na napisanie kilku słów o niej, zwłaszcza, jeśli długo już na to czeka! Będę wypatrywała :)

      Usuń
  6. Powiem Ci, że jestem pod wrażeniem, masz coraz więcej pięknych laleczek. Ja uwielbiam "Superstary" więc oglądanie ich u Ciebie to balsam na moją duszę ;) Piękne są. Wiem, że współczesne lalki również są bardzo ciekawe ale te starszego typu miały w sobie to "coś". Nigdy nie miałem "MY FIRST" ale uważam, że są piękne właśnie prze swoją delikatność i prostotę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się zarumieniłam :) Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń

Translate

Popular posts

Szukaj na tym blogu